Sesja zdjęciowa dla wyjątkowej winnicy Avra w województwie Świętokrzyskim. Zobaczcie wnętrza winnicy i piękny ogród ze stawem za domem
Gdzie i jak reklamować swoje usługi noclegowe w Internecie

Tym razem zastanowimy się, jak poszerzać grono swoich odbiorców, zdobywać nowych klientów i ustabilizować swoją działalność noclegową poprzez działania w sieci. Chociaż mogłoby się wydawać, że wystarczy stworzyć ofertę noclegową na Bookingu i to tyle naszych wysiłków, to nie zawsze jest to takie proste. Dużo zależy od sezonu, od konkurencji, a nawet, jak się okazuje ostatnimi czasy, od sytuacji pandemicznej w kraju. Tutaj dowiecie się, jak w pełni wykorzystać działania marketingowe w Internecie, co możecie zrobić sami, a co warto zlecić specjalistom. Spójrzcie na poniższy spis czynności, które warto według nas podjąć, by rozwijać swoje usługi:
Twoja reklama w Internecie
- Stwórz stronę swojego obiektu
- Dodaj swoje miejsce na Mapach Google
- Zamieść swoje ogłoszenie na lokalnych stronach turystycznych
- Dodaj swoją ofertę na grupy na Facebooku
- Pomyśl o założeniu swojego profilu na Facebooku i Instagramie
- Zacznij współpracę ze stronami pośredniczącymi w ofertach noclegowych
- Dodaj swoje ogłoszenie na platformach sprzedażowych: Allegro, OLX i inne
Stwórz stronę swojego obiektu
Mówi się, że teraz, jak nie ma czegoś w Internecie to znaczy, że nie istnieje. Oczywiście to nieprawda, ale jeśli da się wyszukać obiekt w przeglądarce to nabiera wiarygodności w oczach odbiorców.
Własna strona nie musi być skomplikowana, nawet jeśli będzie to prosta wizytówka zaznaczysz swoją obecność w sieci co zdecydowanie uspokoi podejrzliwych klientów. W końcu internetowi oszuści rzadko kuszą się na takie zaawanasowane działania.
Co więcej, strona internetowa to nie tylko ładny wygląd, czytelny opis i wyraźne zdjęcia. Żeby odbiorcy ją odwiedzali musi być dobrze wypozycjonowana. To znaczy, że po wpisaniu w wyszukiwarce hasła noclegu w danym regionie, twoja strona pojawi się jako jedna z głównych propozycji. Zarówno pracę nad stroną internetową jak i pozycjonowaniem warto zlecić specjaliście. Koszty prowadzenia strony powinny zwrócić się dzięki napływowi nowych rezerwacji 🙂
Dodaj swoje miejsce na Mapach Google
Zdarza się, że turyści szukają noclegu przez Mapy Google. Załóżmy, że ktoś wybiera się na stok, planuje zdobyć konkretny szczyt, chce zobaczyć właśnie tą jedną plażę, albo idzie na koncert/ festiwal, który odbywa się bardzo blisko Twojego obiektu. Często wtedy szukamy noclegu patrząc w mapy, tak by można było przejść na nogach z naszego miejsca docelowego, szczególnie jeśli nie wybieramy się w podróż własnym autem. Dlatego tak ważne jest, by Twoje miejsce wyświetliło się jako obiekt noclegowy na mapie.
Zamieść swoje ogłoszenie na lokalnych stronach turystycznych
Ogłoszenie swojej działalności na lokalnych stronach turystycznych, stronach gminy itp. to często usługi o niskich kosztach. Możesz też dogadać się z lokalnymi usługodawcami na wymianę usług. To znaczy- Ty będziesz polecał swoim klientom ich restaurację, biuro turystyczne czy inną działalność, oni w zamian będą polecać Twój obiekt. Możecie się wymienić garścią wizytówek lub zamieścić polecające info na własnych stronach www i w mediach społecznościowych.
Dodaj swoją ofertę na grupy na Facebooku
Jest to jedna z wielu opcji poszukiwania noclegów przez młodszych odbiorców. Przykładowe grupy, na które możesz dodać swoją ofertę:
- Noclegi, Domy Wakacyjne, apartamenty, pensjonaty, hotele, domki letniskowe
- Noclegi, apartamenty, domki, kwatery, agroturystyka- CAŁA POLSKA
- Noclegi z klimatem- grupa dla miłośników wyjątkowych miejsc
- Wypoczynek w Polsce. Miejsca idealne na wakacje, weekendy, wycieczki, ferie
- Grupa Slow Road
Te grupy same czasem przeglądamy szukając najciekawszych ofert. Warto też poszperać, czy nie ma czasem bardziej lokalnych grup dla twojego regionu i okolicy.
Pomyśl o założeniu swojego profilu na Facebooku i Instagramie
Spokojnie możesz zacząć od jednej z tych propozycji. Aktualnie większym zainteresowaniem użytkowników, jeśli chodzi o codzienne relacje i zdjęcia, cieszy się Instagram. Wiele miejsc stara się publikować swoje relacje na bieżąco. Gospodarze wrzucają nowe zdjęcia, na których pokazują między innymi zmiany, które wprowadzili w swoich domkach czy pensjonatach. Udostępniają tam również aktualne warunki panujące w okolicy oraz promocje i pozytywne relacje swoich gości. Pokazują jak przebiega codzienne życie w agroturystyce czy pensjonacie.
Jest to jeden z najbardziej autentycznych sposobów, żeby przekonać do siebie swoich odbiorców oraz świetna metoda na utrzymywanie stałego kontaktu z klientami. Pamiętajcie tylko, by nie przesadzić z działaniami promocyjnymi i nie zasypać oglądających ciągłymi „specjalnymi okazjami”. Tu ceniona jest przede wszystkim naturalność, piękne zdjęcia i ciekawe relacje najskuteczniej przyciągną oglądających.
Zacznij współpracę ze stronami pośredniczącymi w ofertach noclegowych
Jeśli ruch w Twoim pensjonacie nadal Cię nie zadowala, pomyśl o dołączeniu do jednej z dużych baz noclegowych. Taka oferta z pewnością dotrze do dużej grupy odbiorców, których zainteresuje Twoja działalność.
Jest do dobry sposób na szukanie nowych gości kiedy dopiero ruszasz ze swoim noclegowym biznesem.
Przykładowymi stronami pośredniczącymi w ofertach noclegowych są:
- booking.com
- Airbnb
- nocowanie.pl
- e-turysta.pl
- meteor-turystyka.pl
- e-wczasy.pl
- fajnewczasy.pl
- noclegowo.pl
- agroturystyka.pl
- slowhop.com
- naodludziu.pl
- dzieciochatki.pl
- piesnaurlopie.pl
Spróbuj też znaleźć strony pośredniczące w ofertach noclegowych typowo dla Twojego regionu (np. mazury.info.pl).

WSKAZÓWKI:
Zachowaj tu zdrowy rozsądek i zastosuj zasadę minimalizmu. Na początek skorzystaj z jednego portalu i poczekaj na rezultat.
Ciężko będzie Ci ogarnąć zapytania o rezerwację, jeśli zaczniesz współpracę z trzema (lub więcej) stronami. Postaraj się to zrobić stopniowo.
Jeśli mimo zawarcia współpracy z jedną ze stron nadal nie zauważysz efektów, spróbuj zmienić usługodawcę. Po co płacić za publikację oferty, skoro nie przynosi ona zysku?
Dodaj swoje ogłoszenie na platformach sprzedażowych: Allegro, OLX
Tutaj turyści też często szukają noclegów, szczególnie na tak zwane „last minute”. Gospodarze również wykorzystują te strony, by zaoferować noclegi w wybranych terminach i wypełnić luki w kalendarzu. Pamiętaj tylko, że szukający bywają bardzo podejrzliwi, ponieważ często zdarzają się oszustwa za pośrednictwem tego typu ofert. Zadbaj o swoją wiarygodność i w ogłoszeniu możesz dodać odnośnik do swojej strony www lub mediów społecznościowych.
Zobacz też:
Sesja zdjęciowa dla agroturystyki Nasza Wioska to była sama przyjemność - piękny zielony ogród, przytulne wnętrza i mnóstwo atrakcji dla gości
Efekty naszej pracy - sesja zdjęciowa domków wakacyjnych dla jednego z naszych wioskowych gospodarzy! Zobaczcie różnicę
Sprawdzamy, jakie błędy popełniają gospodarze podczas pobytu gości w obiekcie. Podpowiadamy, co można poprawić w obsłudze klienta
Te błędy w organizacji mogą zaważyć na decyzji o wybraniu naszego miejsca na nocleg, a jeśli klient już zdecyduje się na rezerwacje – mogą one przysporzyć wielu problemów.
Zastanawiasz się czasem, co jeszcze możesz zrobić, żeby przyciągnąć więcej zainteresowanych Twoimi usługami? W tym artykule podpowiemy Ci, jakie dodatkowe działania i atrakcje można zaproponować swoim gościom.
Tym razem zastanowimy się, jak poszerzać grono swoich odbiorców, zdobywać nowych klientów i ustabilizować swoją działalność noclegową poprzez działania w sieci.
Sprawdź, jak skutecznie przekonać gości do rezerwacji noclegu w twoim obiekcie
Aktualne trendy i wymagania gości w ostatnich latach dynamicznie się zmieniają. Sprawdź, co proponuje konkurencja i co możesz zrobić, by być dwa kroki do przodu